## The Lonely Conservative

## WaPo Partnering Up with Beijing to Keep an Eye on China

March 15, 2012

By Lonely Conservative 1 comment

The Washington Post isn't much better than the propaganda arm of the Democrat Party. So it isn't much of a surprise that they're partnering up with the Chinese government to publish "China Watch," a ChiCom propaganda publication disguised as news. The Washington Free Beacon has the sordid details.

An advertising partnership between the Washington Post and a Chinese government propaganda outlet is raising questions about the propriety—and legality—of an American news outlet publishing foreign propaganda under its masthead.

At issue is the Post's China Watch publication, a print and online advertising supplement that purports to deliver the news about China. The site hosts numerous articles and feature pieces that portray the Chinese government—particularly its human rights record—in a glowing light.

Some journalism experts and China observers say the partnership crosses ethical boundaries and misleads unassuming readers about the Chinese government's lackluster record on a host of important issues.

The China Watch website, which features the Washington Post's official masthead, looks like many other online news sites, containing videos, articles, and slideshows. However, a small block of text in the website's right-hand corner offers a disclaimer: "A Paid Supplement to The Washington Post."

Journalism experts believe that the Post should explain to readers the precise nature of its relationship with China. (<u>Read More</u>)

Just imagine if the Heritage Foundation, the Cato Institute, or any other conservative or libertarian group from the US tried to make a similar deal with The Washington Post. They'd be laughed out of the room.

It's a shame that rather than investigate the human rights abuses going in in places like China, a major American news outlet is now teaming up with the oppressors.