
 

Sex, Blackmail, And Jeff Bezos 

Jon Larsen 

February 11, 2019 

The nation is now agog over a sex and blackmail scandal that involves two of the more famous 

publishers in the world — Jeffrey Bezos, owner of Amazon and the Washington Post, and David 

Pecker, publisher of the National Enquirer. By now you know the bare — and I do mean bare — 

outlines of the scandal. Jeffrey Bezos, married for 26 years, entered into a relationship with 

another woman, also married. 

As a Washington Post columnist recently put it with the utmost delicacy, Bezos “fell into a 

hormonally induced trance, during which he texted her intimate messages and pictures.” 

Somehow the National Enquirer obtained copies of said “messages and pictures” and published a 

few in an 11-page exposé that effectively ended Bezos’s marriage. Bezos immediately ponied up 

some of his $130 billion fortune to fund an investigation into how the emails and texts had been 

obtained. Recently he has gone public with his suspicions that the Enquirer’s story was 

politically motivated — most likely on behalf of Donald Trump. 

Bezos even floated the idea that a foreign country, possibly Saudi Arabia, had plucked his 

sexting messages from the cloud to curry favor with Trump. 

The charge that the Enquirer’s story was politically motivated is easy enough to believe. Trump 

and Pecker are old friends, and Pecker had already been caught breaking campaign finance 

regulations on Trump’s behalf. During the 2016 election, the Enquirer purchased the stories of 

two women who alleged affairs with Trump — one a quickie tryst with porn star Stormy 

Daniels, the other a long-running romance with Playboy model Karen McDougal. The Enquirer’s 

motive for the two deals was apparently to bury the allegations in what is known as a “catch and 

kill” scheme, which had been elaborately worked out with Trump’s personal attorney, Michael 

Cohen. 

According to Bezos, the Enquirer’s parent company, American Media, apparently in a panic that 

Pecker may have been caught violating the terms of his plea deal with the Southern District of 

New York, sent Bezos what look very much like blackmail letters through its attorneys, 

essentially telling Bezos, if you publicly disavow your charges of political motivation, we will 

not publish the rest of the salacious material we have on you. 

This is where a third publisher enters the picture — Rupert Murdoch, who owns Fox News, 

the Wall Street Journal and the New York Post. The latter tabloid put the scandal on its front 

page with the headline, 



Accompanying the headline was a photograph of Bezos with his mistress. The New York Post is 

rightly famous for its headlines. Whatever one thinks of the current scandal and its various 

actors, one would have to agree that this is one of the funniest, punniest headlines in the Post’s 

long history. 

Once one stopped laughing, it was easy enough to see that Murdoch’s media platforms had 

entered the fray on the side of Pecker. In its cover story on the scandal the New York Post ran a 

smaller headline next to a photograph of Bezos that read, “Prime Slime.” 

Murdoch is famous for being one of the most ruthless publishers of the modern era, not to 

mention one of the most partisan. Throughout the 2016 election his media outlets did their 

unlevel best to help Trump — the Wall Street Journal through its opinion pages, the New York 

Post through its headlines and editorials, and the Fox News network 24/7 through its talking 

heads. 

Even before Trump had been nominated by the GOP, the late Roger Ailes, then the CEO of Fox 

News, offered Trump a home on Fox and Friends, inviting him to call in to the program 

whenever he chose. It was the gift that kept on giving throughout the campaign. 

Murdoch did not think much of Trump at the outset, and famously laughed when Ivanka told him 

over lunch that her father was running for president. But he soon fell in line along with most 

other Republicans, and now seems determined to protect his bet. Part of that strategy seems to be 

siding with the peckerwoods at the Enquirer. 

The day after the New York Post headline, Holman Jenkins Jr., of the Wall Street Journal’s 

editorial board, opined that Bezos “thinks it would be really, really convenient to turn the story 

into a Trump political scandal rather than a Bezos sexting and infidelity scandal.” Meanwhile, on 

Fox News, the Cato Institute’s Patrick Eddington called Bezos’s claims “a lot of hot air.” 

Stay tuned. This may prove to be a long-running soap opera. The fat is in the fire — not to 

mention Bezos’s billions, Murdoch’s minions, and Pecker’s famous lack of regard for fairness, 

truth, or decency. One wants to say, may the best man win, but it seems that may not apply in 

this case. 

Jonathan Z. Larsen served as editor of the Village Voice from 1989 to 1994, and is a former 

editor of New Times and a former Time magazine editor and correspondent. 

 


