
 

About those business daily websites 

October 16, 2020 

Good afternoon, 

Back the summer, this column took of a growing number of websites that package themselves as 

local, even though the content is generated elsewhere. At the time, a story 

from NiemanLab identified a multitude of such websites. 

I had a more than passing interest in the Neiman story when I discovered that among a 

mysterious conglomeration of websites was one carrying the name Delaware Business Daily. 

It’s one of a group of business journal sites from a Chicago company that carries the 

name Franklin/Archer (not to be confused with the Wilmington marketing firm Archer Group). 

The company snapped up web addresses in all 50 states and used the Business Daily name. The 

strategy aims to project an image of reliability that can come from the use of the name. 

Some might remember that Delaware Business Daily was our website’s original name until our 

rebranding under the Delaware Business Now name. As a result, their web address was tweaked 

since we still own the URL, DelawareBusinessDaily.com. 

Franklin Archer is also associated with an entity known as Metric Media.While his name is not 

mentioned, these enterprises are linked to Chicagoan Brian Timpone. 

A former TV reporter, Timpone, started and sold a venture that tried to employ computer 

technology to replace reporters. 

He has since been at work building a network of websites using technology that aggregates 

public records and other information to build content. 

Timpone’s activities have drawn the attention and deep reporting resources of The New York 

Times (subscription). 

The Times investigationportrayed a “pay to play network” that allows conservative political 

operatives, PR firms, or business people to pay for content. It is alleged that freelancers get 

instructions on the focus and persons to interview. 

The story went on to cite examples that included posts criticizing the opponent of Maine U.S. 

Sen. Susan. 

Similar sites with a leftward tilt exist but are relatively rare when compared to Timpone’s 1,300 

sites. 

https://www.niemanlab.org/2020/07/hundreds-of-hyperpartisan-sites-are-masquerading-as-local-news-this-map-shows-if-theres-one-near-you/
https://debusinessdaily.com/
https://franklinarcher.com/
https://metricmedianews.com/
https://www.nytimes.com/2020/10/18/technology/timpone-local-news-metric-media.html?fbclid=IwAR2AjjS0MdC6Nv3seX6A4kd8dfU_ArE8IZQYlu4at33c8WyJvte9glVTttU


Of late, Timpone’s Metric Media has been buying up small-town newspapers. Once purchased, 

costs are slashed, and reporters from remote locations file stories, the Times alleged. The print 

platform allows “pay to pay” content to reach a wider audience. 

None of this should be confused with sponsored content, which clearly identifies that an 

organization has paid for the post. 

Since July, nothing has changed as far as the half a dozen Delaware sites in the Metric/Franklin 

Archer orbit. 

The bulk of the stories have to do with random campaign contributions, industry trends, and in 

one case, Democratic Gov. John Carney’s earning a C grade from the right-leaning Cato 

Institute. Getting the same grade was his moderate Republican counterpart in Maryland, Larry 

Hogan. 

Bylines that have popped up on the Delaware sites appear (based on LinkedIn profiles) to come 

from reporters based in South Carolina and Montana. 

Remote work is nothing new. For example, composition (page assembly) work at the News 

Journal is done outside of Delaware. I have not heard back from Franklin/Archer regarding a 

response to the Times piece. 

 


