
 

Paul responds to growing number of 

plagiarism claims 

November 4, 2013 

Washington (CNN) – Sen. Rand Paul is pushing back against an increasing number of 

accusations of plagiarism in his speeches, including a new claim that the Kentucky Republican 

lifted more than a thousand words from a Heritage Foundation study for his 2013 book. 

"I take it as an insult, and I will not lie down and say people can call me dishonest, misleading or 

misrepresenting - I have never intentionally done so and like I say, 'If dueling were legal in 

Kentucky, if they keep it up, you know it'd be a duel challenge,' " Paul said Sunday on ABC's 

"This Week." 

Numerous reports last week spotlighted instances where Paul, a favorite of many tea party 

supporters and grassroots conservative activists, and a likely 2016 GOP presidential contender, 

seemed to have lifted entire lines from other sources, including Wikipedia, in his speeches. 

"I didn't get into the secondary sources and say I quoted Einstein as according to an AP story or 

as according to Wikipedia," said Paul. "I think the spoken word shouldn't be held to the same 

sort of standard that you have if you're giving a scientific paper. I've written scientific papers, I 

know how to footnote things, but we've never footnoted speeches, and if that's the standard I'm 

going to be held to, yes, we will change and we will footnote things." 

Paul added that it's difficult to attribute sources in his speeches since he said "98 percent" of his 

addresses were extemporaneous, but said he'll adjust if that's what necessary. 

"If it's required, I'll do it, but I think I'm being unfairly targeted by a bunch of hacks and haters, 

and I'm just not going to put up with people casting aspersions on my character," said Paul. 

Paul's comments came as BuzzFeed reported over the weekend that Paul copied 1,318 words 

from a 2003 case study from the Heritage Foundation for his 2013 book "Government Bullies." 

The report points out that the book's footnotes included a link to the Heritage report, but that no 

attempt was made to indicate that the words in Paul's text had been taken directly from Heritage. 

http://politicalticker.blogs.cnn.com/2013/11/04/paul-responds-to-growing-number-of-plagiarism-charges/
http://politicalticker.blogs.cnn.com/2013/11/04/paul-responds-to-growing-number-of-plagiarism-charges/


A senior adviser to the Senator defended Paul, saying he makes it clear in the book's "notes and 

sources" that he didn't individually research each case. 

Doug Stafford, who co-wrote the book with Paul, told CNN that "sources used in the book are 

cited in the endnotes.  The longer passage should have been indented and quoted to note a direct 

quotation." 

"There were 150 endnotes and cites including The Heritage Foundation and Cato Institute. This 

is a witch hunt and grasping at straws," added Stafford, in separate comments to BuzzFeed. 

 A source close to the Senator told CNN that Heritage has a quote on the record welcoming the 

use of their material. 

 – CNN Correspondent Brian Todd and CNN Political Editor Paul Steinhauser contributed 

to this report 

 


