Tucker Carlson's attempt to smear the New Yo- Tucker Carlsor- Salon.cor

TOPIC: Tucker Carlson

THURSDAY, JAN 6, 2011 08:30 ET

Tucker Carlson's attempt to smear the New Yorker

BY ALEX PAREENE

Hilarious news out of Keith Kelly's media
column in the New York Post yesterday:
Jonathan Strong, investigative journalist for
Tucker Carlson's Daily Caller, spent weeks
"investigating" the claim that the New Yorker's
Jane Mayer plagiarized her recent story on the
Koch brothers, funders of much of the
conservative-libertarian movement that has
been amassing power in Washington for
decades. But the plagiarism story fell apart upon

closer examination, and they will not be running it. (Except that, of course, the story of the story they're
not running ended up in Rupert Murdoch's New York Post.)

Someone -- I won't speculate as to who, though Kelly surely knows -- handed Strong a story: Mayer
plagiarized blogger Lee Fang for her Koch piece! Except Fang himself said: "Jane Mayer properly
credited me in her story. She clearly did a ton of her own research. I have nothing but admiration for
her integrity as a journalist." But there was more! A 2002 Mayer piece on the SEC had stolen from a
2000 BusinessWeek story! Except the author of that piece said, "I remember reading her story at the
time, and I think she did a good job."

In other words, the plagiarism charges were so unfounded as to be laughable. And the Caller did not
run the story. Which is actually hard to believe, because the Caller will run anything. (Crazy
homophobic rantings from an old bigot recently fired from his part-time job for sexual harassment?
Sure!)

The evidence not quite supporting an explosive claim has not stopped Carlson from running a story
before. Strong's JournoList stories required misleading headlines and unsupported claims to be
remotely interesting, so the Caller ran them with misleading headlines and unsupported claims. A
scoop about some sort of pay-for-blogging ring last August sounded juicy in the first paragraph,
but soon revealed itself as thin (some blogs were charging above-market rates for ads, some bloggers
are also campaign consultants) and poorly sourced ("one Republican campaign operative" and a
blogger, both unnamed).

I'm especially surprised that the Caller didn't run with this because as of Monday, Tucker sounded
pretty gung-ho about it. "It's a bigger story than that. From what I know at this point, it's an extensive
piece," he told Kelly

He dropped it the next day. Maybe he actually read it.

Jane Mayer, of course, has been a prominent journalist since the 1980s. She's authored or co-authored

Pagel of 10

‘WAR ROOM

http://lwww.salon.com/news/tucker carlson/?story#fics/war room/2011/01/06/jane 1... 1/6/201:



Tucker Carlson's attempt to smear the New Yo- Tucker Carlsor- Salon.cor

three major books and won various prestigious awards and generally earned the respect of everyone
who still reads magazines and books. I point out the accolades not because they "prove" that she's a
great journalist -- her often amazing work speaks for itself -- but because few plagiarists get away with
it for that long, especially when they're so prominent and widely read. (Plus, there are those legendary
New Yorker fact-checkers.) Instead of devoting a week to the "investigation," it probably could've been
cleared up in an afternoon -- unless there was some sort of political motivation behind the
investigation, of course. In that case, the charges suddenly seem much more serious. It's to (Cato
Institute senior fellow) Tucker's credit that he dropped this when it didn't pan out, but would he have
dropped it if the Post's media reporter hadn't apparently learned who fed it to the Caller to begin with?

The funniest thing is that Kelly did more work vetting this story than Strong's actual editor did. Tucker
told Kelly, "I have no clue where we got it. I never ask the reporters where they get stuff, only whether
it's true. In this case, we didn't have enough." Yes, the boss at the Daily Caller never asks his reporters
where their stories come from. Which explains a lot, actually. As Tom Scocca said: "That's like an
engineer saying it's the construction crew's job to do the math."

Is someone specifically targeting Mayer for a coordinated smear campaign? Probably. According to
Hamilton Nolan, some people are saying a private investigator has been hired to dig up dirt on
Mayer. (It's funny that she's getting more blowback for writing about a couple of thin-skinned
billionaires than she got after exposing some of the CIA's darkest secrets, but the incredible sensitivity
of our ruling elite has become depressingly apparent over the last two years.) But with the right wing's
silliest news outlets on the case (the depressing Washington Examiner tried to find something
scandalous about her, too) Mayer probably doesn't need to worry too much about her reputation.

FRIDAY, DEC 3, 2010 17:30 ET

The Daily Caller (sorta) defends crazy old bigot's "don't
ask, don't tell" column

BY ALEX PAREENE

Remember last week's "This Week in
Crazy" winner, Joe Rehyansky? He's the old
kook who said in Tucker Carlson's Daily Caller
that gay men shouldn't be allowed to serve in

the armed forces because they all have AIDS

ZDAILYCALLER

and they will look at Joe Rehyansky in the
shower, which scares him.

Rehyansky also said he was fine with lesbians
serving, because they're less diseased than the
gay men and he wants to give "straight male GIs

iStockphoto/Salon

a fair shot at converting lesbians and bringing
them into the mainstream."

That line, about converting lesbians, was removed from the column by Daily Caller editors after
people began talking about how awful it was.

Today, Daily Caller editor Peter Tucci defends Rehyansky from those awful liberal bloggers and
their horrible liberal readers. They are disrespecting a veteran! A bigoted, crazy old veteran!

http://lwww.salon.com/news/tucker carlson/?story#fics/war room/2011/01/06/jane ...

Page2 of 10

‘WAR ROOM

1/6/201:



